Set turbo på digitaliseringen med disse 14 værktøjer – Vi bruger dem selv
Hjem Nyheder Set turbo på digitaliseringen med disse 14 værktøjer

Set turbo på digitaliseringen med disse 14 værktøjer

Af Redaktionen

Demokratiseringen af teknologien og intelligente løsninger betyder, at små og mellemstore virksomheder kan kopiere selv de største enterprise-virksomheder – og ofte overhale dem – når det kommer til intelligente, automatiske løsninger.

Det danske samfund er et af de mest digitaliserede i verden, og tvangshjemsendelsen under den globale pandemi og normaliseringen af digitale samarbejdsværktøjer har kun rykket udviklingen fremad.

Set turbo på digitaliseringen med disse 14 værktøjer – Vi bruger dem selv

Alexander Feiglstorfer

Alligevel er der meget at lære for særligt små og mellemstore virksomheder, som kan effektivisere og automatisere store dele af deres forretning og på den måde både kopiere – og endda overhale – de større enterprise-virksomheder, som længe har haft pengene til at kaste efter avanceret software.

Software som med en digitale demokratisering nu i langt højere grad er tilgængelig for alle.

Netop den strategi er lykkedes for os hos Storyblok. Min medstifter og jeg grundlagde virksomheden i Østrig tilbage i 2017, og vi har på alle tidspunkter arbejdet globalt – altså hvor ansatte arbejder i øst og vest i over 25 forskellige lande. Min medstifter og Storybloks CTO, Alexander Feiglstorfer, sidder eksempelvis i Brasilien og har udviklet hele fundamentet til vores headless CMS, Storyblok, som nu benyttes af virksomheder i 130 lande, herunder af Adidas, Stronger og Happy Socks.

Alt dette kan kun lade sig gøre, fordi vi har udnyttet et utal af lettilgængelige og effektive digitale redskaber, værktøjer og løsninger i form as SaaS (Software-as-a-Service) på markedet.

Herunder finder du de 14 SaaS-værktøjer, som har hjulpet os til at blive en afgørende spiller på CMS-markedet på kun 5 år.

  • 1Password

Det svageste led i enhver virksomheds IT-sikkerhed er dårlige kodeord. Imens mange stoler på, at virksomhedens ansatte vælger stærke kodeord eller tvinger ansatte til at lave nye kodeord hvert halve år, så er sandheden bare, at ”123456789” stadig er det mest benyttede kodeord i verden.

Vi benytter derfor en password-manager til at sikre, at kodeord lettere kan være langt mere sikre, men uden at det besværer vores ansatte. Vi benytter selv 1password, men der findes et utal af den type tjenester.

  • Ahrefs

SEO er irriterende svært, men samtidig ubeskrivelig vigtigt. Mange betaler sig fra at få sin side SEO-optimeret, men det er en dyr fornøjelse. Vi benytter tjenesten ahrefs til altid at være foran vores konkurrenter. Det er et redskab for både dem, der gider nørde SEO og dem, som absolut ikke gider bruge tid på den slags.

Og så er platformen lavet af nogle übernørder inden for SEO, og det er absolut værd at give deres fantastiske og anerkendte blog et kig.

  • Algolia

Algolia er en fransk startup, som har lavet det mest fantastiske søgeværktøj, der kan implementeres direkte ind i dit CMS og kan hjælpe ansatte med at finde vigtige dokumenter, produkter, forsendelser og lagerbeholdninger, eller hjælpe kunder med at finde det helt rigtige produkt.

  • Deel

Storyblok har ansatte i 25 forskellige lande, og det klarer vi ved at bruge deel.-platformen. Den hjælper os til at ansatte, onboarde, aflønne og leve op til al gældende lovgivning i alle lande. Et vidundermiddel, hvis du eksempelvis kigger efter udviklere fra udlandet.

  • Google Drive

Google Drive behøver ingen introduktion. For os er Google Drive og dertilhørende Office-suite vores foretrukne valg, når det kommer til opbevaring af data i skyen – og det spiller perfekt sammen med vores andre SaaS-løsninger, herunder Notion og Slack.

  • Grammarly

Grammarly er et plug-in til både Chrome- og Office-pakken, retter både grammatiske fejl og sprogblomster. Programmet hjælper med at rette dit sprog til, så du undgår lange, gnidrede sætninger og bedre kan sælge dit produkt. Et must, hvis du nogle gange skriver ”danglish.”

  • Hofy

Hofy benyttes til at holde styr på alle vores enheder, hvilket er uundværligt, når man arbejder fra 25 forskellige lande – primært på hjemmekontorer. Tjenesten hjælper os med at onboarde ansatte med digitale enheder, vedligeholde samt holde enhederne opdaterede og sikre.

  • Jira Software

Jiri Software er et udviklingsværktøj til at få et overblik over workflow omkring softwareudvikling til blandt andet bugsporing og projektstyring. Da det er webbaseret, kan alle vores udviklere sidde i det samme værktøj og arbejde samtidig, uden at det giver problemer.

  • MailChimp

Vores foretrukne værktøj til udsendelse af content via mails, lad det være nyhedsbreve til salgskampagner eller pressemeddelelser. Det er et værktøj, der kan det meste, hvis man sætter sig ind i det, men er samtidig yderst let at komme i gang med. Det er derfor let at automatisere store dele af virksomhedens mailkommunikation til kunder.

  • Notion

Notion er en sjov størrelse og er en arbejdsplatform, der kan bruges til alt. Vi bruger det til interne databaser, personaledata, workflows til HR, PR og meget mere. Det kan være svært at komme i gang med, men det resulterer i markant færre filer at holde styr på, når du samler alt i et program.

  • Salesforce

Salesforce benytter mange større virksomheder, men også mindre virksomheder bør have et velfungerende CRM-system – vi er selv 80 ansatte. Salesforce benytter vi også i samarbejde med nogle af de andre tjenester på listen, herunder integrationen direkte med Slack, Notion og Mailchimp.

  • Storyblok

Selvfølgelig benytter vi vores eget headless CMS-system, og dette skal ikke blive til en reklame for netop dette, men med et headless CMS-system opnår SMV’er en helt anden agilitet og kan ændre content på alle virksomhedens platforme. Et eksempel er i forbindelse med en kampagne, hvor marketingafdelingen pludselig får en god idé til ny storytelling, så kan det ordnes på to minutter frem for to uger, fordi det først skal forbi en udvikler.

Netop samspillet mellem de forskellige tjenester giver en uundværlig merværdi, og det betyder, at vi kan fjerne manuelle opgaver, hvor man førhen havde overført data fra den ene tjeneste til den anden.

  • Funnel

Funnel er et analyseredskab til markedsføringsafdelingen til håndtering af data. Funnel analyserer din data fra over 500 forskellige kanaler såsom sociale medier, Google Ads, MailChimp og lignende. Det er et så effektivt værktøj, at store giganter som Adidas og Samsung benytter det.

  • Slack

Tjenester som Slack og Teams har nydt stor udbredelse siden hjemmearbejdspladser blev ”the new normal.” Vi benytter Slack på grund af de utallige integrationsmuligheder med andre tjenester, og da vi ikke er dybt integreret i Microsoft-økosystemet.

Relaterede artikler

Vi bruger cookies og andre identifikatorer for at forbedre din oplevelse. Dette giver os mulighed for at sikre din adgang, analysere dit besøg på vores hjemmeside. Det hjælper os med at tilbyde dig personlig indhold og nem adgang til nyttige oplysninger. Klik på "Jeg accepterer" for at acceptere vores brug af cookies og andre identifikatorer eller klik på "Flere oplysninger" for at justere dine valg. jeg godkender Flere oplysninger >>