Fem tips til at opnå et godt hybridarbejde
Hjem EFTER ARBEJDE 5 tips til at opnå et godt hybridarbejde

5 tips til at opnå et godt hybridarbejde

Af Redaktionen

Hybridarbejde lyder så nemt og fleksibelt.

At arbejde fra kontoret den ene dag og udenfor kontoret den næste dag, måske fra sommerhuset, og så tage en gåtur omkring frokosttid.

Der kræves dog disciplin og ansvar fra både medarbejder og arbejdsgiver til hybridarbejde.

Her er nogle tips, der gør det lettere at arbejde på den nye måde, som mange mennesker jo gør idag.

Trivsel – Sundhed og velvære er det vigtigste, vi har. Derfor bør ergonomi være en forebyggende foranstaltning, vi tænker over, inden smerterne kommer. Vi mennesker er alle forskellige. Lad medarbejderne vælge de ergonomiske produkter, der passer til den enkelte person, og gerne i samme stil for at skabe harmoni på hjemmekontoret og kontoret.

  • Den bedste kropsstilling er din næste position, siger Steen Kramer Petersen, marketingchef hos ACCO Brands. Eksempelvis kan en siddebold og en ståmåtte varieres med kontorstolen. Nu er det også tid til at sidde godt på hjemmekontoret. Invester i en sædepude og en rygstøtte og placer dem på din køkkenstol, og voila så har du en behagelig kontorstol derhjemme. Så undgår du fremtidige smerter.

Fem tips til at opnå et godt hybridarbejdeSikkerhed – Når vi arbejder flere forskellige steder, må sikkerheden ikke glemmes. I dag arbejder vi ekstremt meget i skyen, digitalt og mobilt. Virksomheder skal sikre, at Wi-Fi-forbindelser og LAN-forbindelser er sikre. En ting er at sidde på hjemmekontoret, noget andet er at sidde i et tog eller et fly. Du ved aldrig, hvem der sidder ved siden af dig, så et skærmfilter er altid en god idé, så din nabo ikke kan se, hvad der er på din skærm. Selv en kabellås til din computer er vigtig, ikke kun når du er på et delekontor men også på det almindelige kontor. Så er der ingen risiko for, at nogen tager din computer med, når du har forladt din plads.

Office-in-a-bag – Det skal være nemt at flytte mellem forskellige arbejdspladser. Office-in-a-bag betyder, at du har en speciel taske, der er dit eget kontor. Der opbevarer du alle de ting, du skal bruge for at arbejde. Laptop stand, headset, mus, tastatur, notesbøger og andre ting, du bruger. Når du er færdig for dagen, pakker du din taske, og kontoret er lukket.

Kommunikation – Det er vigtigt med et klart målbillede. Når vi ved, hvad der forventes af os, falder stress, og præstationen forbedres. Når nyheder skal formidles, er det vigtigt, at alle får informationen på samme tid, uanset hvor de befinder sig. Hav en tavle på kontoret og skriv beskeder på den, så alle der kommer ved, om der er sket noget særligt. Klart og enkelt.

Kontoret – Mange medarbejdere kommer også på kontoret for den sociale del. Vi anbefaler at oprette forskellige typer arbejdsstationer på kontoret. Landskabskontor hvor alle sidder og arbejder hver for sig men stadig er sammen. Mødelokale til diskussion. Stille lokaler, hvor man kan sidde alene og koncentrere sig. Og glem ikke det vigtigste af det hele – en kaffebar. Undervurder aldrig en kaffe – i de spontane samtaler fødes de bedste ideer. Opsæt også luftrensere for bedre indeluft. Det skaber renere luft og et bedre arbejdsmiljø, hvilket øger medarbejdernes produktivitet.

Relaterede artikler

Vi bruger cookies og andre identifikatorer for at forbedre din oplevelse. Dette giver os mulighed for at sikre din adgang, analysere dit besøg på vores hjemmeside. Det hjælper os med at tilbyde dig personlig indhold og nem adgang til nyttige oplysninger. Klik på "Jeg accepterer" for at acceptere vores brug af cookies og andre identifikatorer eller klik på "Flere oplysninger" for at justere dine valg. jeg godkender Flere oplysninger >>