doc792jwo1b4k0nimh51v0
Hjem Nyheder Atea fortsætter de gode takter

Atea fortsætter de gode takter

Af Redaktionen

Resultaterne for 2. kvartal viser en fortsat positiv udvikling i Atea Danmark med fremgang i alle dele af forretningen.

Investeringslysten i markedet er for alvor tilbage med et stigende salg af konsulent- og serviceydelser til følge.

Atea Danmark har i dag fremlagt regnskab for 2. kvartal 2021. Omsætningen er 2,1 mia. kr. svarende til en vækst på 19,4 procent i forhold til samme kvartal sidste år. Det samlede resultat (EBIT) lander på 0,2 mio. kr., hvilket er en forbedring på 8,1 mio. kr. i forhold til sidste år.

”Jeg er meget tilfreds med, at vi fortsat holder den strategiske kurs og leverer fremgang i  regnskabet for femte kvartal i træk. Resultatet er desuden helt i tråd med vores forventninger til andet kvartal, og med et godt første kvartal betyder det, at vi samlet set leverer et superstærkt første halvår,” siger Kathrine Forsberg, administrerende direktør i Atea Danmark.

Stor fremdrift på konsulentydelser

I konsulentforretningen mærker Atea stor travlhed. Det er særligt ydelser inden for collaboration, klienthåndtering, cloudbaserede serviceydelser samt sikkerhed på tværs af alle områder, som kunderne efterspørger i stigende grad.

”Vi mærker tydeligt, at investeringslysten er tilbage blandt vores kunder. Pandemien har understreget nødvendigheden af en høj tilgængelighed på platformene og en solid infrastruktur, der understøtter forretningen. Flere af os skal kunne arbejde hjemmefra, og det stiller krav til systemerne, særligt inden for klienthåndtering og sikkerhed, hvor vi lige nu ser en tilstrømning af nye kunder,” siger Kathrine Forsberg.

Gode takter på alle parametre

I Atea oplever man desuden en fortsat positiv udvikling i samarbejdet med det offentlige og private Danmark, som i stigende grad vælger it-virksomheden til samfundskritiske opgaver. Senest har Køge Kommune samt en række store danske virksomheder med international tilstedeværelse valgt at outsource dele af deres it-drift til Atea.

Atea fortsætter de gode takter

Kathrine Forsberg

”Vi opfatter tilvalget af Atea som en klar tillidserklæring fra vores kunder. Vi er meget bevidste om, at tilliden forpligter, og som et væsentligt element heri fortsætter vores omfattende og vedvarende arbejde med compliance uændret. Og derfor er jeg også glad for, at vi nu for tredje år i træk er blevet blåstemplet af Kammeradvokaten, der er tilfreds med vores self-cleaning,” siger Kathrine Forsberg.

Også i samarbejdet med de strategiske partnere har udviklingen været positiv i 2. kvartal. Atea har således opnået den højeste specialiseringsgrad hos Cisco inden for netværk – en Master Networking Specialization. Herudover har Atea modtaget HPE’s pris som Northern Western Europe Solution Provider of the Year 2021 for samarbejdet omkring HPE’s innovative datacenter-løsninger samt prisen som Partner of the Year i kategorien Excellence in Social Impact ved Dell Technologies’ årlige Partner Summit for samarbejdet omkring en række ambitiøse 2030-målsætninger inden for bæredygtighed.

Atea-koncernen i fortsat vækst

Den samlede Atea-koncern, Nordens største leverandør af it-infrastruktur med mere end 7.500 medarbejdere i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Litauen, Letland og Estland, afslutter 2. kvartal 2021 med en omsætningsvækst på 3,1 procent i forhold til 2020, hvilket svarer til en omsætning på NOK 10,9 milliarder, og et resultat på NOK 206 millioner.

 

Relaterede artikler

Vi bruger cookies og andre identifikatorer for at forbedre din oplevelse. Dette giver os mulighed for at sikre din adgang, analysere dit besøg på vores hjemmeside. Det hjælper os med at tilbyde dig personlig indhold og nem adgang til nyttige oplysninger. Klik på "Jeg accepterer" for at acceptere vores brug af cookies og andre identifikatorer eller klik på "Flere oplysninger" for at justere dine valg. jeg godkender Flere oplysninger >>