Møbel-Gruppen vil være prikken over i'et
Hjem VIRKSOMHED Møbel-Gruppen vil være prikken over i’et

Møbel-Gruppen vil være prikken over i’et

Af Redaktionen

For den sjællandske erhvervssucces Møbel-Gruppen handler det om, at kunderne skal forkæles.

Det handler ikke om at være billigst, det handler derimod om at være prikken over i’et. Altså levere lige præcis det, kunden har drømt om – og så lige lidt mere.

Så enkelt lyder strategien i den sjællandske erhvervssucces, Møbel-Gruppen, som leverer indretning og møbler til kontor-, møde- og konferencefaciliteter til en række mindre, mellemstore og store danske virksomheder, ligesom Møbel-Gruppen også har en række undervisningsinstitutioner som kunder.

“Vi har ikke en chance i dette marked, hvis bare det handler om at levere de billigste kontormøbler. Derfor har vi ansat specialiserede indretningsarkitekter, ligesom vi hen over årene har opbygget en ekstrem stor viden om, hvad der fungerer og ikke mindst ikke fungerer, når det handler om at designe og indrette mødelokaler og kontorer, så de både bliver smukke, funktionelle og ikke mindst rigtig gode rum at arbejde i,” fortæller Michael Højgrav-Huus, adm. direktør i Møbel-Gruppen.

Møbel-Gruppen har hovedsæde i udkanten af Holbæk, hvor virksomheden har stort showroom og lager, og hvor virksomhedens cirka 20 ansatte arbejder – bortset fra de seks sælgere, som bruger mest tid ude hos kunderne.

 Danske klassikere

De udstillede møbler tæller alt fra en række danske møbelklassikere fra øverste hylde til mere betalelige kantinestole. På væggene hænger kunst af både Michael Kvium og Leif Sylvester, men også fotostater, som bag billederne gemmer på særlig lydisolerende teknologi, som sikrer at lyden ikke stikker af i det rene rungeri.

Møbel-Gruppen vil være prikken over i'et

Michael Højgrav-Huus, adm. direktør i Møbel-Gruppen – PR-foto

“Kunsten er en vigtig del af vores koncept. Når vi indretter kontorer for kunderne, skal vi være superdygtige til at fornemme, hvem kunden er, fordi vi kommer med forslag til alt fra møbeltyper til den konkrete kunst på væggene. Kunsten kan vi ofte bruge som en del af det lyddæmpende element, og samtidig gør det en stor forskel for stemningen i et lokale,” siger Michael Højgrav-Huus.

Han forklarer, at Møbel-Gruppens indretningsarkitekter altid visualiserer de enkelte projekter ned til mindste detalje, så kunden på grafisk materiale kan se præcis, hvordan indretningen kommer til at se ud.

 Præcis til tiden

“Vi har en hel del før og efter fotos. Og der er det sjovt at se, hvor præcist vi eksekverer på vores anbefalinger. Vi har gennem årene oparbejdet en evne til at skabe en lige linje gennem, hvad vi tænker, hvad vi siger, og hvad vi gør. Ærlighed og troværdighed kombineret med, at vi faktisk leverer det aftalte præcis til tiden er vores DNA,” siger Michael Højgrav-Huus.

Han er oprindeligt udlært virksomheden Papirgården, som tilbage i 19070’erne og 1980’erne havde engrossalg af papir, ligesom virksomheden havde rettighederne til import, salg og service af kasseapparater af mærket Casio, som i mange år var det altdominerende mærke i den danske detailbranche.

Af forskellige veje endte aktiviteterne i Papirgården med at blive til Møbel-Gruppen, som Michael Højgrav-Huus etablerede i 2005 sammen med forretningsmanden Per Erland, som var svigersøn til Papirgårdens grundlæggere Birthe og Jørgen Bruno.

Enorm god bank

“Vi har altid haft Sparekassen Sjælland-Fyn som bankforbindelse. Det er helt naturligt for os at benytte den lokale bank, og samtidig har Sparekassen Sjælland-Fyn altid været en enorm god samarbejdspartner – både da vi byggede hovedsædet og f.eks. da jeg købte mig ind i selskabet og senere overtog det. Det handler i høj grad om tillid og om at være der, når vi har brug for det. Og det er den bank lige præcis,” siger Michael Højgrav-Huus.

Og lige som den lange relation med Sparekassen Sjælland-Fyn, vil Møbel-Gruppens adm. direktør også gerne bygge lange relationer med sine kunder.

“Vi har en række af Danmarks største virksomheder, som vi fast leverer kontormøbler til, og hvor vi står for indretning og montering. Og det nytter ikke noget, at de skal vente på et skrivebord i ugevis, når de for eksempel ansætter en ny medarbejder med kort varsel. Vi sætter en ære i at kunne eksekvere ordrerne inklusive levering og opsætning nærmest fra dag til dag. Vi er enormt agile, fordi vi har en forretning, som vi kan overskue, og hvor vi har en kultur, hvor vi alle gerne løber nogle ekstra meter for hinanden,” siger Michael Højgrav-Huus.

 

Relaterede artikler

Vi bruger cookies og andre identifikatorer for at forbedre din oplevelse. Dette giver os mulighed for at sikre din adgang, analysere dit besøg på vores hjemmeside. Det hjælper os med at tilbyde dig personlig indhold og nem adgang til nyttige oplysninger. Klik på "Jeg accepterer" for at acceptere vores brug af cookies og andre identifikatorer eller klik på "Flere oplysninger" for at justere dine valg. jeg godkender Flere oplysninger >>