Derfor byder Google Analytics 4 på flere fordele
Hjem NYE PRODUKTER Derfor byder Google Analytics 4 på flere fordele

Derfor byder Google Analytics 4 på flere fordele

Af Redaktionen

Google Analytics 4 er – som navnet antyder – den fjerde generation af Google Analytics.

Den nye version af det populære analyseværktøj, byder på en lang række nye funktioner, hvilket bl.a. omfatter en ny brugerflade, som er mere overskuelig at arbejde med.

Bygget med afsæt i ‘Enhanced Measurement’

Det er dog ikke blot en ny brugerflade, der får den nye version af værktøjet til at udmærke sig. Det er også værd at fremhæve, at versionen er baseret på ‘Enhanced Measurement’, der har til formål, at sikre, at det er nemt at tilføje eller fjerne events, man vil måle på.

Før var det kun parametre, der er relateret til sidevisninger, der blev vist i Google Analytics, men sådan er det ikke længere. Nu er det også events som siderulning, klik på udgående links mv., som du helt automatisk kan tilføje og måle på.

Det er en klar fordel, at det kan lade sig gøre på en nem og smertefri måde, da det vil spare nye brugere af Google Analytics 4 for flere timers arbejde, der tidligere havde været nødvendigt, for at få implementeret disse events.

Er bygget på fire koncepter

Hertil er det også værd at påpege, at den seneste version af Google Analytics, er blevet bygget op omkring fire specifikke koncepter:

  • Derfor byder Google Analytics 4 på flere fordeleEvents: Her er der tale om brugerinterkationer, som kan måles, hvilket bl.a. kan dække over sidevisninger, kliks mv.
  • Parametre: Dette er anden information omkring handlinger, der foretages på din hjemmeside af brugerne
  • Brugeregenskaber: Mål egenskaber for dine brugere, der har interageret med enten din app eller din webside
  • Bruger-ID: Et ID, der bliver knyttet til hver bruger, som gør, at du kan følge en bruger rundt på tværs af platforme og enheder
Flere fordele forbundet med Google Analytics 4

Der er flere fordele forbundet med at bruge Google Analytics 4. Det har Google også selv pointeret i et indlæg, hvori de nærmere beskrev den nye version af analyseværktøj.

Blandt andet kan det give bedre indsigter, som gør det lettere at bruge data til at træffe beslutninger og øge din ROI. Vil du vide mere om dette, så få en komplet intro til Google Analytics (GA4) her.

Desuden vil værktøjet kunne give dig en mere komplet forståelse for, hvordan dine kunder og besøgende interagerer med dine platforme. Slutteligt oplyser Google, at Analytics 4 er en platform, der er bygget til at give dig en langsigtet kontrol over marketing og data.

 

Relaterede artikler

Vi bruger cookies og andre identifikatorer for at forbedre din oplevelse. Dette giver os mulighed for at sikre din adgang, analysere dit besøg på vores hjemmeside. Det hjælper os med at tilbyde dig personlig indhold og nem adgang til nyttige oplysninger. Klik på "Jeg accepterer" for at acceptere vores brug af cookies og andre identifikatorer eller klik på "Flere oplysninger" for at justere dine valg. jeg godkender Flere oplysninger >>