EET udvider samarbejdet med Sharp – det betyder bedre indeklima til nordeuropæerne

EET har netop udvidet samarbejdet med Sharp vedrørende distribution af Sharp luftrensere.

EET udvider samarbejdet med Sharp – det betyder bedre indeklima til nordeuropæerne

Sharp, der til dato har solgt mere end 90 millioner enheder, er verdens største producent af luftrensere, og EET skal fremadrettet distribuere Sharps luftrensere i hele Norden.

Henover de seneste år har det europæiske marked for luftrensere oplevet tocifrede vækstrater, og denne tendens forudsiges at fortsætte over de kommende år. Asien og USA udgør fortsat de største markeder, men med en voksende bevidsthed omkring klima generelt og ikke mindst indeklima, og hvordan det påvirker vores velbefindende, så er tiden inde for Sharp til nu også at fokusere på det nordeuropæiske marked.

”Hos EET ser vi en kraftig vækst i salget af produkter med fokus på indeklima. Vores Smart Home produkter er et glimrende eksempel på, at også vi heroppe i Norden har fået øjnene op for værdien af bedre indeklima. Mange arbejder pt hjemmefra, og det forventes at blive en del af normen fremadrettet, men grundet de køligere temperaturer, vi har her i Norden, er vi ofte ikke gode nok til at få luftet ud den ene gang i timen, som det anbefales (1). Med udvidelsen af samarbejdet med Sharp skal EET være med til at gøre de nordiske forbrugere endnu mere beviste omkring værdien af et godt indeklima og sammen med vores forhandlere udbrede kendskabet til, hvordan netop luftrensere kan være med til at skabe det optimale indeklima”, siger, Allan Friis, Sales Director, Retail.

Også hos Sharp er man glad for udvidelsen af samarbejdet.

EET har igennem de sidste par år været med til at genintroducere Sharp TV på det nordiske marked, og på denne rejse har EET bevist, at de kan servicere forhandlerkanalen professionel med et meget højt serviceniveau, som lever helt op til Sharps værdisæt. Vi forventer, at EET fremadrettet vil kunne, bidrage til lanceringen af luftrensere mod de private forbrugere, men også i særlig høj grad via deres B2B kanaler til de mange kontormiljøer i mindre virksomheder og ikke mindst hjemmekontorer, som mere end nogensinde tidligere er et vigtigt fokusområde”, siger Morten Skov Niels, Sales Director, Sharp Consumer, Nordic.

Samarbejdet mellem parterne startede 1. februar, og produkterne er allerede på vej ud til de første forhandlere.