Adobe vil skrue op for tempoet i personaliseret indhold
Hjem UNDERSØGELSE Adobe vil skrue op for tempoet i personaliseret indhold

Adobe vil skrue op for tempoet i personaliseret indhold

Af Redaktionen

Adobe lancerer nye funktioner i Adobe Workfront, så virksomheder kan levere personaliseret indhold hurtigt og effektivt.

Blandt nyhederne er et Photoshop-plugin, der styrker samarbejdet mellem marketingafdelingen og den kreative afdeling.

Ifølge en europæisk undersøgelse er det netop manglende koordinering mellem de to afdelinger, der bremser produktion af personaliseret indhold til kunder.

Adobes seneste tal fra Future of Marketing har vist, at 73 pct. af europæiske brands kun personaliserer mellem 25 pct. og 50 pct. af deres marketingmateriale, som er langt fra deres egen målsætning om at personalisere mellem 50 pct. og 75 pct. Denne forskel skyldes koordinering af samarbejdet mellem den kreative afdeling og marketingafdelingen, hvor de mange arbejdsgange, der finder sted på tværs i virksomhederne, forringer et brands evne til effektivt at tilpasse indhold til kunderne.

“Evnen til at tilpasse komplekse arbejdsgange, processer og det grundlæggende arbejde – især forbindelsen mellem marketingstrategi og indholdsproduktion – er afgørende for at gøre det muligt for teams at levere personligt tilpasset indhold til kunderne hurtigere og mere effektfuldt samtidig med, at det er afstemt med virksomhedens strategi,” siger Liz Miller, vice president og principal analyst fra Constellation Research. Hun fortsætter:

Adobe vil skrue op for tempoet i personaliseret indholdAdobe Workfront bringer orden i marketingarbejdets omskiftelige og kaotiske tovejs-processer og fungerer som en ‘effektivitetsmotor’ for den moderne marketingfunktion, der spiller en afgørende rolle i at drive digital forretningsudvikling fremad.”

De nye funktioner inkluderer:

  • Adobe Photoshop Plugin: Gennem en udvidet Workfront-skærm kan kreative medarbejdere holde sig opdateret på opgaver og poste og læse kommentarer relateret til projektet, de arbejder på. De kan også tilføje materialer og samarbejde digitalt med korrekturlæsning, anmeldelser og godkendelser uden at forlade Photoshop. Den er tilgængelig på Creative Cloud Marketplace.
  • Adobe Experience Manager Assets Integration for større virksomheder: Skaber omfattende kampagner med publicering, integrerede godkendelser og indholdsproduktion med et styrket samarbejde. Synkroniser metadata mellem projekter og færdige produkter og bevar den strømlinede proces i virksomheden, herunder automatisk publicering af materialer.
  • Adobe Experience Manager Assets Essentials integration for teams: Brands, der efterspørger en lettere løsning til forvaltning af digitale materialer for individuelle teams eller afdelinger, kan nu forene produktion og fordeling af opgaver. Indholdsproducenter kan formidle opgaver og metadata fra Workfront til Assets Essentials, links til projekter og opgaver og kan koordinere arbejdsdagen simpelt. Denne integration er tilgængelig for kunder, der er nye i Workfront med en simpel in-app konfiguration.
  • Opdateret Adobe XD Plugin: Med dette plugin kan designere arbejde internt og eksternt og holde sig orienteret om detaljer på alle projekter, opgaver og dokumenter. Det er tilgængeligt nu via Creative Cloud Desktop Marketplace.

Ud over de fire nye funktioner er der også øget integration med Adobe Marketo, ligesom det bliver lettere at administrere Adobe-rettigheder på tværs af ens virksomhed.

Relaterede artikler

Vi bruger cookies og andre identifikatorer for at forbedre din oplevelse. Dette giver os mulighed for at sikre din adgang, analysere dit besøg på vores hjemmeside. Det hjælper os med at tilbyde dig personlig indhold og nem adgang til nyttige oplysninger. Klik på "Jeg accepterer" for at acceptere vores brug af cookies og andre identifikatorer eller klik på "Flere oplysninger" for at justere dine valg. jeg godkender Flere oplysninger >>